Konvertera mera? Prioritera WCAG!
Tillgänglighet konverterar: Grunden för en attraktiv upplevelse
En produkt som är svårtillgänglig blir inte heller upptäckt. Att först göra kommunikation och design tillgängligt för målgruppen – i rätt kontext – är grunden för att kunna bli attraktiv. Anton Sörlin, vår digitala strateg, är kung på effektkartläggning och konvertering. På vårt kommande webbinar delar han friskt med sig av sina kunskaper och erfarenheter om att skapa inkluderande digitala miljöer som välkomnar alla användare.
När vi vet vad mottagaren är attraherad av – kan vi inom tillgänglighetens ramar spela på deras intresse till 100%. Gå med i vårt webbinar och upptäck hur ett strategiskt tillvägagångssätt till tillgänglighet kan omvandla ditt varumärke, engagera en bredare kundbas och driva affärer.
Hur tillgänglighet skapar affärsvärde och förbättrar kundupplevelsen
På 20 minuter ger Anton dig en crash course i varför tillgänglighet inte bara är något du ”måste” hantera på grund av lagar och regler, utan snarare en kraftfull affärsmöjlighet och strategi för tillväxt. Genom att förstå användarnas behov och viljor kan vi skapa lösningar som inte bara är funktionella utan också ökar kundnöjdheten och lojaliteten.
Detaljerad agenda:
- WCAG enligt lagen: Vad innebär det i praktiken?
- Effektkartläggning 101: Att förstå och möta dina användares verkliga behov
- Designa för alla: Förbättra kundresan genom ökad tillgänglighet
- Anton tipsar: Hur du bäst navigerar i tillgänglighetslandskapet
Vill du förstå hur tillgänglighet kan konvertera mera? Häng med i Antons webbinar där han guidar dig kring varför tillgänglighet bör vara din första prioritet, och hur du faktiskt gör för att skapa en konverterande kundresa. Anmäl dig nu – Det är gratis!
Gratis WCAG-analys?
Uppfyller din identitet eller hemsida dom enklaste kraven? Gör en gratis analys! Vi analyserar din grafiska profil ihop med hemsida ur WCAG- och kontrastsynpunkt.
Gör dig redo för webbinariet: Tillgänglighet konverterar
- 29 maj 2024, kl. 08:30
- Längd 20 minuter
- Med Anton Sörlin, kung av konvertering
Höjden på idén får helt enkelt ännu mer utrymme när vi redan vet att det absolut kommer att hittas och upplevas.
Anton Sörlin
Om din värd
Anton Sörlin är inte bara en av delägarna här på IPM. Han är också vår digitala strateg, och team lead för marknadsföringsteamet. Verksam sedan tidigt 2010-tal har han jobbat med några av Sveriges mest välkända varumärken, och blivit kung på effektkartläggning och konvertering (among other things). Anton vet att tillgänglighet är grunden för en attraktiv upplevelse, och att lyckas handlar om att börja i rätt ände och fokusera på rätt person. Nu är det dags att lära dig hur du blir lite mer som Anton.