Lär dig använda ABM – snabbaste vägen till lönsamma kunder
Marknadsföring för dig som säljer komplexa produkter och tjänster
ABM, Har du hört det förut? Nä! Ännu ett buzzword att hålla koll på, kanske du tänker. Joho! En grym strategi för att lyckas säger vi!
Account Based Marketing, eller kontobaserad marknadsföring, är strategin som anpassas helt efter de mottagare du vill nå. SME bolag, som tillverkande industri eller service inom B2B, har ofta svårt att lyckas med marknadsföring genom traditionella metoder. Eftersom klassiska metoder som Inbound Marketing och Outbound Marketing går ut på att rikta sig brett, är risken också stor att träffa fel.
Känner du igen dig? Då är ABM svaret du söker. Istället för att skjuta brett med stora content-bössan, kan du välja ut specifika målgrupper, ner till specifika önskade kunder, och forma innehåll, kampanj och strategi direkt efter dem.
Trött på breda kampanjer som inte passar ditt B2B-företag? Prova ABM!
På 20 minuter ger Anton dig en crash course i vad ABM är för något, varför det passar dig och hur du kommer igång. Han kommer gå igenom hur man identifierar och väljer ut de företag som är mest relevanta att rikta sig mot, hur man skapar en framgångsrik ABM-strategi, samt presentera några enkla verktyg och tekniker för implementering av ABM.
Detaljerad agenda:
- Introduktion till ABM
- ABM fördelar för SME-bolag
- Exempel på framgångsrika ABM-strategier för SME
- Praktiska steg för att komma igång med ABM
Om du inte redan kastat dig på ”Anmäl dig till webbinariet nu”-knappen så är det dags. 20 minuter, alldeles gratis, en bra start på dagen. Vi ses, va?
Gratis målgruppsanalys
Så hur kommer man då igång med ABM? Jo, först och främst behöver du ta reda på vilka kunder som tillhör din målgrupp. Det kan vara lite klurigt, men misströsta icke! Vi hjälper dig med analysen!
Gör dig redo för webbinariet: Account Based Marketing
- 5 september 2024, kl. 08:30
- Längd 20 minuter
- Med Anton Sörlin, bossen av buzzwords
ABM vänder på pyramiden – istället för att utbilda målgruppen och skjuta brett, väljer vi ut vem det är vi vill ha och formar innehåll, kampanj och strategi efter dem.
– Anton Sörlin, digital strateg och buzzword-boss
Om din föreläsare
Anton Sörlin är inte bara en av delägarna här på IPM. Han är också vår digitala strateg, och team lead för marknadsföringsteamet. Verksam sedan tidigt 2010-tal har han jobbat med några av Sveriges mest välkända varumärken. Anton, vår boss av buzzwords, har alltid koll på det senaste och ABM är inget undantag. Nu är han laddad för att berätta mer om hur ABM-strategier kan användas, inte bara för att vinna nya kunder utan också för att fördjupa relationer med befintliga kunder. Häng med!