Allt för din bil. Hur du än kör.

Borås Bil | Ai, Design, Hållbarhet, Marknadsföring, Varumärke

Kvinna i beigetröja håller en killing

Uppdrag

Alldeles för fort. Alldeles för långsamt. Till fjällen vartannat år, till farmor varannan vecka. Snålt – eller extrautrustat. Med swag, baslåda och rattmuff eller med skrik, skräp och russin mellan sätena. Alla kör vi olika.

I snart 90 år har Borås Bil gruppen funnits här i Sjuhärad med allt du behöver för ett bekvämare bilägande. Hur du än kör.

Problemet? Alltför många tror att Borås Bil gruppen bara säljer bilar.

Hur ökar vi kännedomen om Borås Bil gruppens hela erbjudande? Samtidigt som vi bjuder på den humor som blivit förknippad med varumärket? Dessutom mot en bredare målgrupp än förut? Kort sagt: hur tar vi Borås Bil gruppen in in framtiden? Med AI, så klart.

Låt oss presentera ”Finsmakaren”, ”Extrautrustaren” och ”Ekonomen”, AI-tolkade versioner av bilägartyper vi alla känner igen oss i, utvalda för att demonstrera Borås Bil gruppens vana av att alltid ha allt för din bil. Hur du än kör.

Svart bakgrundsbild med texten "Allt för din bil. Hur du än kör.
Man med stort leende, har svart kostym och solglasögon
Manifest-text mot svart bakgrund
Äldre man i skjorta och pullover
Kvinna med ljusbrunt hår håller en killing i famnen

Vi tog ut kampanjen i traditionell dagspress och digitala medier, där vi adderade en twist till våra kära AI-modeller för att verkligen fånga uppmärksamheten bland alla braskande rubriker och banners *blinkblink*.