Anton Sörlin är ny delägare i IPM
Anton Sörlin, Digital Strateg & Teamledare på IPM Brand & Communication förvärvar 20% av bolaget som ny delägare. IPM med säte i Ulricehamn, firar under 2024 40 år som byrå. Den nya ägartrion siktar nu på målsättningen att bli en destination för B2B-företag som vill ta nästa steg i sin varumärkes- och affärsutveckling.
Anton Sörlin, blir ny delägare i IPM Brand & Communication i Ulricehamn när han förvärvar 20% av bolaget. Anton började som Digital strateg på IPM 2020 och är sedan 2021 också teamledare för bolagets affärsområde Marknad & Sälj.
– Jag har alltid tänkt att jag vill driva en egen byrå i framtiden och blev väldigt taggad när jag fick frågan att köpa in mig i bolaget. Jag ser det här som en jättebra chans att få vara en del av ägarskaran i IPM, att jobba med det jag brinner för och samtidigt få ta nästa steg i utvecklingen som ägare tillsammans med Catharina och Jesper, säger Anton Sörlin, digital strateg och teamledare på IPM.
Catharina Nord och Jesper Fritzson har drivit IPM sedan 2005 då de förvärvade bolaget tillsammans med en tredje kompanjon som köptes ut 2014. Nu blir alltså ägarskaran på IPM åter en trio när Anton blir delägare i bolaget.
– Anton har starkt bidragit till utvecklingen av IPM och vårt erbjudande sedan han kom in för tre år sedan. Därför ser vi det som ett naturligt steg i den fortsatta utvecklingen för både honom och bolaget att han blir en del av ägarkretsen, säger Jesper Fritzson, varumärkesstrateg och vd i bolaget.
Anton som vände åter till hemstaden från Stockholm för fyra år sedan kom då närmast från byrån Maverick by Sigma (nu Nexer Group) där han arbetade som Digital Strateg och hade huvudansvaret för affärsområdet Growth Driven Marketing. Han klev in på IPM mitt under brinnande pandemi och har från start varit en viktig del i arbetet med att utveckla byråns erbjudande och organisation i den stora omställning som både samhället och branschen gått igenom.
– För mig känns det jätteviktigt att det finns en byrå i vår region både som arbetsplats för talanger i området och för alla de bolag som verkar i Västra Götaland och Småland. Det finns så många fantastiskt fina bolag inom en tvåtimmarsradie från Ulricehamn som verkligen förtjänar att nå ut med sina varumärken och det vill vi bidra till, fortsätter Anton Sörlin.
Det är en anrik byrå han nu blir en del av. En byrå som under 2024 firar 40 år. Idéhuset Person Mattiason startade i Limmared 1984 som en klassisk annonsbyrå och har genom åren utvecklats i takt med omvärlden. Som digital varumärkesbyrå ligger bolaget i dag i framkant inom varumärkesutveckling, digitalisering och marknadsföring för B2B-bolag som behöver råd och dåd för att nå ut med sitt varumärke och öka sin försäljning.
– IPM har funnits i 40 år och vi hoppas att bolaget ska finnas kvar här i bygden lika länge till. Därför känns det jättekul att vi får in Anton som delägare i bolaget för att både bidra med ny energi och långsiktigt säkra ägarskapet över byrån. Nu är målet att vi från vår plats i Ulricehamn ska bli en destination för B2B-bolag som vill växa sitt varumärke, avslutar Catharina Nord, Hållbarhetsstrateg och styrelseordförande i bolaget.